BES'TE EMEKLİLİK HAKKI KAZANANLARI BEKLEYEN 4 SEÇENEK

Güncelleme Tarihi: 6/28/2026 3:18:31 PM

BES'TE EMEKLİLİK HAKKI KAZANANLARI BEKLEYEN 4 SEÇENEK


Bireysel Emeklilik Sistemi'nde (BES) emeklilik hakkını kazanan katılımcılar için sistemden ayrılmak zorunlu değil. Emekliliğe hak kazanan kişiler, birikimlerini nasıl değerlendireceklerine ilişkin farklı seçenekler arasından tercih yapabiliyor. Uzmanlar, karar verilmeden önce her seçeneğin avantajlarının dikkatle değerlendirilmesi gerektiğini belirtiyor. İşte o 4 seçenek;


Sistemde kalmaya devam ederek katkı payı ödemeyi sürdürmek ve devlet katkısından yararlanmaya devam etmek.

Birikimlerin tamamını alarak sistemden ayrılmak.

Birikimleri emeklilik gelir planına aktararak düzenli maaş almak.

Yıllık gelir sigortası yaptırarak birikimleri bu kapsamda değerlendirmek.